Behöver du hjälp?

Vi har två e-tjänster där du som medlem kan logga in.

  • Mina sidor kan du bland annat tidrapportera, se utbetalningar och skicka meddelande till oss.
  • arbetsgivarintyg.nu kan din arbetsgivare fylla i och skicka ett arbetsgivarintyg. Du som arbetstagare kan också använda e-tjänsten. Du hittar mer information på arbetsgivarintyg.nu.

Mina sidor

​Mina sidor är till för dig som söker ersättning. På Mina sidor kan du bland annat tidrapportera, se utbetalningar, ändra adressuppgifter och skicka meddelanden till oss i ditt ärende. Du loggar in med ditt personnummer och e-legitimation eller BankID.

Logga in på Mina sidor

Vanliga frågor och svar

Det enda du behöver för att använda Mina sidor är e-legitimation eller BankID. Du trycker på logga in på Mina sidor och loggar sedan in med e-legitimation eller BankID. Om du loggar in från din mobil krävs det Mobilt BankID. Du beställer e-legitimation eller BankID hos din bank eller Telia. Mer information finns på www.e-legitimation.se

Om du redan har e-legitimation eller BankID/Mobilt BankID kan du självklart använda det när du loggar in på Mina sidor.

 

Senast uppdaterad 2015-07-01 | Visa svaret på egen sida

Försök igen, annars ska du kontakta den leverantör du använder, exempelvis din bank eller Telia. Kontaktuppgifter till support, oavsett bank eller Telia finns på www.elegitimation.se. Du kan testa om din e-legitimation fungerar korrekt genom att besöka https://test.bankid.com

BankID på fil och på kort har uppgraderats och det gör att du kan ha problem att logga in på Mina sidor med ditt nuvarande BankID.

Du behöver därför uppdatera ditt säkerhetsprogram för BankID för att kunna logga in på Mina sidor. Klicka på länken www.install.bankid.com och följ instruktionerna på skärmen för att installera den nya versionen.

Om problemet kvarstår ska du vända dig till den som utfärdat ditt BankID. På webbplatsen e-legitimation.se kan du hitta kontaktuppgifter till de som utfärdar e-legitimation.

Senast uppdaterad 2015-07-01 | Visa svaret på egen sida

Informationen i Mina sidor finns just nu bara på svenska. 

Senast uppdaterad 2017-10-20 | Visa svaret på egen sida

Klicka här för att läsa fler frågor och svar om Mina sidor.

Senast uppdaterad 2015-07-01 | Visa svaret på egen sida


Arbetsgivarintyg.nu

E-tjänsten arbetsgivarintyg.nu är till för dig som söker ersättning och behöver ett arbetsgivarintyg, och din arbetsgivare som ska fylla i och skicka ett arbetsgivarintyg.

Logga in på Arbetsgivarintyg.nu 

Vanliga frågor och svar

Du som arbetsgivare kan välja mellan att signera och skicka intyget digitalt, eller skriva ut och underteckna intyget och skicka det med posten. 

BankID

Om intyget ska skickas digitalt behöver arbetsgivaren logga in med BankID.

Du beställer BankID hos din bank. Mer information finns på www.bankid.com. Om du redan har BankID/Mobilt BankID kan du självklart använda det när du loggar in på arbetsgivarintyg.nu.

Integrera lönesystem

Det finns möjlighet för arbetsgivare att skicka uppgifter från lönesystemet direkt till arbetsgivarintyg.nu. Du som arbetsgivare slipper lägga onödig tid på att administrera, och den sökande får ersättning från a-kassan snabbare. Läs mer på arbetsgivarintyg.nu.

Senast uppdaterad 2020-04-02 | Visa svaret på egen sida

Det finns möjlighet att ta hjälp av tjänsten arbetsgivarintyg.nu utan att använda BankID.

Arbetsgivaren får då hjälp och stöd med att fylla i arbetsgivarintyget ifyllnadsstödet men får sedan skriva ut och skriva under arbetsgivarintyget och sedan skicka det med posten.

Senast uppdaterad 2017-11-18 | Visa svaret på egen sida

Arbetsgivaren fyller i och skickar intyget digitalt via e-tjänsten arbetsgivarintyg.nu

När arbetsgivaren skickat intyget via arbetsgivarintyg.nu får arbetstagaren ett meddelande via mejl eller sms.

Arbetstagaren måste då logga in på a-kassans Mina sidor inom sex veckor för att godkänna arbetsgivarintyget. Intyget kommer att finnas under Mina dokument i Mina sidor. 

Senast uppdaterad 2020-04-01 | Visa svaret på egen sida

Teknisk support

Har du tekniska frågor om tjänsten ska du ringa 08-519 096 44 eller mejla till support@sverigesakassor.se.

Telefonnumret är till en gemensam support av arbetsgivarintyg.nu som är gemensamt för alla a-kassor. Där kan du få hjälp med frågor om tjänsten.

Frågor om BankId

Har du frågor om BankID ska du kontakta utfärdaren.

Frågor om uppgifter i arbetsgivarintyget

Om du har frågor om uppgifterna i arbetsgivarintyget är du välkommen att kontakta oss på a-kassan.

Senast uppdaterad 2015-09-03 | Visa svaret på egen sida

Senast uppdaterad 2019-07-17