Här hittar du svar på vanliga frågor om avgifter och fakturor.

E-tjänst Vad ska jag betala?

Har du frågor om din faktura?

Enklast loggar du in i Mitt medlemskap där du kan se dina betalningar och fakturor.

Hittar du svar på din fråga här?

Annars är du alltid välkommen att skicka ett meddelande i Mitt medlemskap eller ringa oss på 010-470 68 00.

Medlems­avgiften är 170 kronor i månaden för alla våra medlemmar.

Har du anmält e‑faktura?
Vi skickar e‑fakturorna till din internet bank tre månader i taget.

Fakturor via Kivra 
Är du ansluten till Kivra, som är en digital brevlåda, får du automatiskt dina fakturor till din digitala brevlåda i Kivra, istället för på papper.

Pappers­fakturor med posten
Är du inte ansluten till Kivra och inte heller har autogiro eller e‑faktura, skickar vi fakturorna med posten var tredje månad.

Fakturorna skickas ut i mitten av månaden. Exempelvis avierna för januari, februari och mars skickas ut i mitten av januari.

Du kan betala din medlems­avgift på tre olika sätt.

Autogiro

Vill du betala avgiften via autogiro gör du enklast en anmälan hos din internetbank. Sök på GS arbetslöshets­kassa, som betal­nummer skriver du ditt person­nummer. Du kan också göra en anmälan i vår e-tjänst Mitt medlemskap.

E-fakturor

Vill du ha e‑fakturor gör du en anmälan via din internetbank och betalar e‑fakturan där. E‑fakturorna skickas till din internet­bank tre månader i taget.

Fakturor (digital & på papper)

Är du ansluten till Kivra kan du betala din faktura via dem. Är du inte ansluten får du pappers­fakturor och kan betala via din bank.

Medlem i båda a‑kassan och facket?
Är du medlem i både a‑kassan och facket ska du betala din medlems­avgift till respektive förening.

Din medlemsavgift betalar du in på bankgironummer: 5319-2407.

Är du inte redan ansluten till Kivra kan du ansluta dig hos dem och få dina fakturor dit.

  • Enklast registrerar du dig via Kivras app
  • Du kan också besöka deras webbplats: www.kivra.com
  • Alternativt ringer du till Kivras support på 0770 - 45 70 00 
  • Eller mejlar till support@kivra.com

Du kan alltid se alla uppgifter om dina fakturor och betalningar på Mitt medlemskap.

Förmodligen är den på väg till dig. Fakturorna skickas ut i mitten av månaden. Vi skickar ut fakturor var tredje månad. Exempelvis fakturorna för januari, februari och mars skickas ut i mitten av januari.

Du vet väl att när vi har skickat ut fakturorna ser du alla dina betalningar i Mitt medlemskap (under Betalningar).

Har du Kivra?

Är du ansluten till Kivra skickar vi dina fakturor dit. 

Vill du betala avgiften på ett enklare sätt?

Då kan du betala via autogiro eller e-faktura som du enklast anmäler via din internetbank. Du kan också anmäla autogiro på Mitt medlemskap.

Om du vill betala alla fakturor samtidigt måste du själv slå ihop summan för tre månader och betala in totalbeloppet.

Det är samma OCR-nummer på alla fakturor.

Om du redan har fått fakturor när du anmäler autogiro via din internetbank ska du använda de fakturor som du har fått.

När dras avgiften via autogiro?

Avgiften börjar dras från ditt konto först månaden efter nästa avisering (utskick av fakturor). Detta beror på att vi skickar ut fakturorna kvartalsvis.

Betalning via autogiro innebär att avgiften dras från ditt bankkonto den 28:e varje månad. Om den 28:e är på en lördag eller helgdag kommer avgiften att dras första vardagen efter.

Du har fått en påminnelse eftersom du inte har betalat en eller flera medlemsavgifter till oss. Tänk på att påminnelsen kan avse en annan månad än den som står på fakturan.

I Mitt medlemskap hittar du information om dina fakturor & betalningar. 

Om du har tre månader av obetalda medlemsavgifter kommer vi att avsluta ditt medlemskap.

Ditt medlemskap gäller till och med den tredje obetalda månaden, du måste därför betala för hela perioden. Om du inte betalar din medlemsavgift kan den skickas vidare till inkasso.

Tänk på att din ersättning kan påverkas

Om du har förlorat ditt medlemskap hos oss kan det innebära att du får lägre ersättning om du är eller blir arbetslös. Går du på aktivitetsstöd kan också denna ersättning bli lägre.

Bli medlem igen?

Du kan omgående ansöka om nytt medlemskap hos oss om du fortfarande arbetar, eller om din senaste anställning är eller var inom vårt verksamhetsområde. Logga in på Mitt medlemskap och fyll i en ansökan! 

Du ska betala din medlems­avgift till respektive förening.

Autogiro Vill du betala på ett enklare sätt?

Anmäl autogiro hos din internetbank eller via Mitt medlemskap.

Vår e-tjänst Mitt medlem­skap

Behöver du ett OCR-nummer?

Du vet väl att du kan se uppgiften i Mitt medlemskap?