Om du varit sjuk samtidigt som du arbetat måste detta redovisas eftersom det påverkar beräkningen av din ersättning.
Hur ska frånvaro redovisas i arbetsgivarintyget?
Om du haft frånvaro ska din arbetsgivare redovisa antal timmar i kolumnen för frånvaro. Arbetsgivaren ska även ange orsaken till frånvaron, exempelvis tjänstledighet, obetald semester, sjukfrånvaro, föräldraledighet eller annan obetald frånvaro.
Har du fått sjuklön utbetald från din arbetsgivare?
Då ska din arbetsgivare även redovisa antal utbetalda timmar och bruttoersättning för sjuklön per månad.
Har du fått sjuk- eller föräldrapenning?
Då hämtas uppgifter från Försäkringskassan.
Har du varit sjuk eller föräldraledig en hel kalendermånad?
Har du varit sjuk eller föräldraledig en hel kalendermånad så räknas ibland inte månaden med. Läs mer under tid som kan hoppas över.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.