Mitt medlemskap

Mitt medlemskap är en e-tjänst för dig som är medlem hos oss och vill hantera dina medlemsärenden.

Vanliga frågor och svar

Mitt medlemskap är en e-tjänst för dig som är medlem hos oss. Du loggar in med din e-legitimation.

I Mitt medlemskap kan du enkelt och snabbt hantera dina medlemsfrågor.

Här kan du

  • se din medlemstid

  • se dina fakturor & betalningar

  • se OCR-nummer

  • ändra dina kontaktuppgifter

  • kommunicera med oss om dina medlemsfrågor

När det gäller ersättningsärenden ska du som vanligt använda e-tjänsten Mina sidor.

Brev och meddelanden

I Mitt medlemskap kan du kommunicera snabbt & enkelt med oss i ditt medlemsärende. Vi skickar dina brev och meddelanden till Mitt medlemskap om du inte angett något annat. Du får en notifiering via mejl och/eller sms när du har fått ett nytt brev eller meddelande från oss. Det är viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig så att vi kan meddela dig när det finns ny information.

  • Logga in på Mitt medlemskap och välj notifieringssätt och uppdatera dina kontaktuppgifter.

 

 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Det enda du som är medlem hos oss behöver för att använda Mitt medlemskap är BankID.

Du klickar på logga in på Mitt medlemskap och loggar sedan in med BankID. Om du loggar in från din mobil krävs det Mobilt BankID. 

Saknar du BankID?

Du beställer BankID hos din bank eller Telia. Mer information finns på www.e-legitimation.se

 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

I Mitt medlemskap hanterar du dina medlemsärenden

  • Du kan exempelvis se din medlemstid, dina betalningar, OCR-nummer och andra uppgifter om dina fakturor. I Mitt medlemskap får du också brev och meddelanden som har med ditt medlemskap att göra och du kan skicka frågor till oss om fakturor, betalningar och ditt medlemskap. 

I Mina sidor hanterar du dina ersättningsärenden

  • Du kan exempelvis söka ersättning, fylla i dina tidrapporter, se information om utbetalningar av din ersättning, skicka intyg och andra uppgifter. I Mina sidor får du brev och meddelanden som har med din ansökan om ersättning att göra och du kan skicka frågor till oss som handlar om din ansökan om ersättning. 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Via mejl och/eller sms. 

Det är viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig så att vi kan meddela dig när det finns ny information att läsa i Mitt medlemskap.

Vad behöver du göra?

Logga in på Mitt medlemskap och välj notifieringssätt och uppdatera dina kontaktuppgifter.

Observera att om du använder vår andra e-tjänst Mina sidor och har valt notifieringssätt där, behöver du även logga in i Mitt medlemskap och välja notifieringssätt och uppdatera dina kontaktuppgifter där också.

Vad händer sen?

Har du angett notifieringssätt kommer vi att kommunicera med dig via Mitt medlemskap. Vi kommer att skicka brev och meddelanden till dig digitalt via Mitt medlemskap. Du får en notifiering när det finns ett nytt brev och meddelande från oss.

(Om det handlar om ditt ersättningsärende kommunicerar vi med dig via vår andra e-tjänst Mina sidor). 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Här på Hjälp-sidan hittar du vanliga frågor & svar om våra e-tjänster.

Har du frågor om din faktura och betalning av medlemsavgift?

Klicka här så kommer du till Råd & stöd under fliken Medlem. Där har vi samlat vanliga frågor & svar om ditt medlemskap, fakturor och betalningar.

Senast uppdaterad 2021-04-19 | Visa svaret på egen sida

Ring 0770-457 000 till Kivras support så hjälper de dig!

Du kan alltid se alla uppgifter om dina fakturor och betalningar på Mitt medlemskap.

Senast uppdaterad 2021-07-15 | Visa svaret på egen sida

Du som använder en Iphone, Ipad eller Mac kan få problem när du ska signera din ansökan om medlemskap.

Får du ett felmeddelande kan du testa att byta webbläsare eller göra en justering i dina inställningar.

Varför får jag felmeddelandet?

Det troliga är att du använder en Iphone, Ipad, Mac med operativsystemet IOS version 13.4.1. I den versionen finns en inställning för integritetsskydd som gör att felet uppstår. Problemet uppstår främst i webbläsaren Safari.

Vad kan du göra?

Det enklaste sättet att lösa problemet är att logga ut med logga ut knappen och logga in igen med någon av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox.

Om det inte räcker måste du gå in i på Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser", eller gå in under inställningar och tillåt cookies från den aktuella webbplatsen (i det här fallet Mitt medlemskap). Starta om webbläsaren.

Om du surfar med Safari kan du bara signera fem gånger i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd i Apples operativsystem.

Senast uppdaterad 2021-09-16 | Visa svaret på egen sida

Har du en Iphone eller Ipad med operativsystemet IOS 12?

Om du är användare av en äldre Iphone eller Ipad som har operativsystemet IOS 12, exempelvis Iphone 6 kan få problem när du ska logga in på Mina sidor. Problemet kan uppstå i alla webbläsare.

Vad kan du göra?

Du kan uppdatera ditt operativsystem. Har du en iPhone 6 eller äldre går det inte alltid att uppdatera till IOS 13 och då rekommenderar vi dig att använda en annan telefon, surfplatta eller dator med annat operativsystem.

Om du har en Iphone eller Ipad med nyare operativsystem men ändå inte kan logga in och använder webbläsaren Safari behöver du byta webbläsare eller göra en justering i dina inställningar.

Det enklaste sättet att lösa problemet är att logga ut med logga ut knappen och logga in igen med någon av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox.

Om det inte räcker måste du gå in i på Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser", eller gå in under inställningar och tillåt cookies från den aktuella webbplatsen (i det här fallet Mitt medlemskap). Starta om webbläsaren.

Senast uppdaterad 2021-09-20 | Visa svaret på egen sida