Varför har du fått en påminnelse?

Du har fått en påminnelse eftersom du inte har betalat en eller flera medlemsavgifter till oss. 

Tänk på att påminnelsen kan avse en annan månad än den som står på inbetalningskortet.

Information om fakturor & betalningar

Du hittar information om dina fakturor & betalningar i Mitt medlemskap. Vill du ha kontakt med oss är du välkommen att skicka ett meddelande i Mitt medlemskap eller ringa oss på 010-470 68 00.

Senast uppdaterad 2021-04-13 | |


Vanliga frågor och svar

Om du vill betala alla fakturor samtidigt måste du själv slå ihop summan för tre månader och betala in totalbeloppet.

De nya fakturorna har fått nytt OCR-nummer och det är samma OCR-nummer på alla tre fakturor.

Betalar du en faktura varje månad fungerar det att använda samma OCR-nummer eftersom de har olika betalningsdatum.

Senast uppdaterad 2021-04-14 | Visa svaret på egen sida

Du kan förlora ditt medlemskap 

Om du har tre månader av obetalda medlemsavgifter kommer vi att avsluta ditt medlemskap.

Ditt medlemskap gäller till och med den tredje obetalda månaden, du måste därför betala för hela perioden. Om du inte betalar din medlemsavgift kan den skickas vidare till inkasso.

Har du förlorat medlemskapet påverkas din ersättning

Det kan innebära att du får lägre ersättning om du är eller blir arbetslös. Går du på aktivitetsstöd kan även denna ersättning bli lägre.

Bli medlem igen

Du kan omgående ansöka om nytt medlemskap i GS a-kassa om du fortfarande arbetar, eller om din senaste anställning är eller var inom vårt verksamhetsområde.

Klicka här för att komma direkt till ansökan. 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Har du gjort adressändring hos Skatteverket får vi automatiskt uppgifter om din nya adress.

Om du vill att vi ändrar dina adressuppgifter meddelar du oss enklast genom att skicka ett meddelande till oss här på Mitt medlemskap. På grund av att det krävs inloggning till Mina medlemskap kan vi vara säkra på att det är du som lämnar ny adressuppgift.

Vill du meddela oss på ett annat sätt behöver vi ett skriftligt brev från dig med den nya adressuppgiften och från vilket datum ändringen gäller. Brevet ska vara underskrivet av dig. Anledningen att vi behöver skriftliga uppgifter är att vi vill vara säkra på att adressändringen är korrekt.

Är du ansluten till Kivra?
Du som är medlem hos oss och är ansluten till Kivra kommer automatiskt få din faktura från oss till din digitala brevlåda i Kivra, istället för på papper.

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Din medlemsavgift betalar du in på bankgironummer: 5319-2407. 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Du hittar alla uppgifter om dina fakturor, bland annat OCR-nummer, under Betalningar här på Mitt medlemskap. 

 

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Om du tycker att vi har tagit ett felaktigt beslut har du rätt att be att vi prövar ditt ärende på nytt.

Du ska i så fall skriva och tala om varför du anser att beslutet ska ändras och vilken ändring du vill ha. Är du medlem hos oss ska du skicka ett meddelande på Mitt medlemskap. Din begäran måste vara hos oss inom två månader räknat från den dag du får detta beslut.

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Har du anmält autogiro via din internetbank?

Om du redan har fått inbetalningskort när du anmäler autogiro via din internetbank ska du använda inbetalningskorten som du har fått. Avgiften börjar dras från ditt konto först månaden efter nästa avisering. Det beror på att vi skickar ut fakturorna kvartalsvis.

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Vi skickar ut inbetalningskort/fakturor var tredje månad. Fakturorna skickas ut i mitten av månaden.

Exempelvis fakturorna för januari, februari och mars skickas ut i mitten av januari.

När vi har skickat ut fakturorna hittar du alla uppgifter om dina fakturor, bland annat OCR-nummer, under Betalningar här på Mitt medlemskap.

Vill du betala avgiften på ett enklare sätt?

Då kan du betala via autogiro eller e-faktura som du enklast anmäler via din internetbank. Du kan också anmäla autogiro på Mitt medlemskap.

Senast uppdaterad 2021-04-13 | Visa svaret på egen sida

Vi har samlat alla frågor & svar om e-tjänsten Mitt medlemskap på vår Hjälp-sida. Klicka här för att komma till vår Hjälp-sida.

Senast uppdaterad 2021-04-19 | Visa svaret på egen sida