Har du problem med signering av tidrapporter?

Det som hjälpt många är att logga ut från Mina sidor och byta webbläsare.

Varför uppstår problemen?

Problemen uppstår framförallt i webbläsaren Chrome och i vissa fall webbläsaren Safari och beror på webbläsarens säkerhetsuppdateringar.

Vad kan du göra?

Vår rekommendation till användare som har problem med signering är att använda webbläsaren EDGE men även webbläsaren Firefox ska fungera.

Övriga fel med signering som Sveriges a-kassor just nu känner till

  • Apple/Safari: Du kan bara signera ungefär fem gånger i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd som finns i Apples operativsystem.
  • Apple/Safari: Om du har inställningen ”Spåra inte mellan webbplatser”, då kan du inte signera.
  • Google/Chrome: Felet med signering kan uppstå i Chrome efter senaste säkerhetsuppdateringen Microsoft gjorde. Ibland, inte alltid, så har du inställningen att inte godkänna tredje parts kakor även i den ”vanliga” webbläsaren. Detta är default om hen surfar privat/inkognito, men verkar även ha smugit in sig i den öppna versionen av webbläsare.
  • En annan felkälla skulle kunna vara olika virusprogram och man har även tittat på Ad blockers påverkan på BankID, men Sveriges a-kassor har inte hört att dessa ska vara något som ställer till det.

 Våra leverantörer fortsätter att felsöka för att lösa problemen.

 

Har du frågor eller behöver hjälp?

Skicka ett meddelande på Mina sidor eller ring oss på 010-470 68 00

Senast uppdaterad 2020-09-04