Problem att signera ansökan om medlemskap på webben?

2021-09-17

Du som använder en Iphone eller Ipad kan få problem när du ska logga in på Mitt medlemskap eller om du ska signera din medlemsansökan.

Varför får jag felmeddelandet?

Det troliga är att du använder en Iphone, Ipad, MAC med operativsystemet IOS version 13.4.1. I den versionen finns en inställning för integritetsskydd som gör att felet uppstår. Problemet uppstår främst i webbläsaren Safari.

Vad kan du göra?

Får du felmeddelandet Cookie failure kan du testa att byta webbläsare eller göra en justering i dina inställningar.

Byta webbläsare

Det enklaste sättet att lösa problemet är att logga ut med logga ut knappen och logga in igen med någon av webbläsarna Chrome, Edge eller Firefox.

Ändra inställningar

Om det inte räcker måste du gå in i på Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser", eller gå in under inställningar och tillåt cookies från den aktuella webbplatsen (i det här fallet Mitt medlemskap). Starta om webbläsaren.

Om du surfar med Safari kan du bara signera fem gånger i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd i Apples operativsystem.

 

Har du frågor eller behöver hjälp?

Välkommen att ringa till oss på 010-470 68 00! Du hittar våra telefontider här.

 

Senast uppdaterad 2021-09-17