Nytt medlemssystem & nya e-tjänsten Mitt medlemskap

Fakturorna kommer lite senare denna månad eftersom vi byter medlemssystem. Läs mer om vår nya e-tjänst Mitt medlemskap här.

Nytt medlemssystem & nya e-tjänsten Mitt medlemskap

2021-04-07

Vår nya e-tjänst ger dig som medlem hos oss många förbättringar.

I Mitt medlemskap kommer du att kunna

  • se din medlemstid
  • se dina fakturor & betalningar
  • se OCR-nummer
  • ändra dina kontaktuppgifter
  • kommunicera med oss om dina medlemsfrågor

När det gäller ersättningsärenden ska du som vanligt använda e-tjänsten Mina sidor. I Mitt medlemskap kommer du endast att kunna hantera dina medlemsärenden.

Brev och meddelanden 

I Mitt medlemskap kan du kommunicera snabbt & enkelt med oss i dina medlemsärenden. Det är viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig så att vi kan meddela dig när det finns ny information. Logga in på Mitt medlemskap och välj notifieringssätt och uppdatera dina kontaktuppgifter!

Välja notifieringssätt och uppdatera kontaktuppgifter i båda våra e-tjänster

Observera att om du använder Mina sidor och har valt notifieringssätt behöver du även logga in i Mitt medlemskap och välja notifieringssätt och uppdatera dina kontaktuppgifter där också. 

Nyhet- Logga in sida

Nu har vi en Logga in sida för e-tjänsterna Mina sidor och Mitt medlemskap. Som medlem loggar du in på e-tjänsterna via Logga in knappen på startsidan.

Vad är skillnaden mellan Mitt medlemskap & Mina sidor?

I Mitt medlemskap hanterar du dina medlemsärenden. Du kan exempelvis se din medlemstid, dina betalningar, OCR-nummer och andra uppgifter om dina fakturor. I Mitt medlemskap får du också brev och meddelanden som har med ditt medlemskap att göra och du kan skicka frågor till oss om fakturor, betalningar och ditt medlemskap. 

I Mina sidor hanterar du dina ersättningsärenden som exempelvis söka ersättning, fylla i dina tidrapporter, se information om utbetalningar av din ersättning, skicka intyg och andra uppgifter. I Mina sidor får du brev och meddelanden som har med din ansökan om ersättning att göra och du kan skicka frågor till oss som handlar om din ansökan om ersättning. 

Betalar du med faktura?

  • Fakturorna kommer lite senare denna månad eftersom vi byter medlemssystem.
  • De nya fakturorna har fått nytt OCR-nummer. Observera att det är samma OCR-nummer på alla tre fakturor. Du kommer fortsätta få dina fakturor för tre månader åt gången.

Vill du betala på ett enklare sätt?

Autogiro eller e-faktura

  • Anmälan om autogiro gör du enklast hos din internetbank. Sök på GS arbetslöshetskassa, som betalnummer skriver du ditt personnummer. Du kan också göra en anmälan i Mitt medlemskap.
  • Anmälan om e-faktura gör du hos din internetbank.

Har du några frågor?

Du är välkommen att ringa till oss på 010-470 68 00 eller skicka din fråga i ett meddelande i Mitt medlemskap.

 

Senast uppdaterad 2021-04-13