Vad är Internetkassan?

Internetkassan är en e-tjänst som ger dig möjlighet att:

  • Fylla i dina kassakort.
  • Skicka blanketter och meddelanden via webben.
  • Få information om ditt ärende, exempelvis utbetalningar, tidigare skickade kassakort och uppgifter om din ersättningsperiod.

För att få tillgång till den här tjänsten måste du skicka in en ansökan. Observera att detta är tidsbegränsat. (Från och med den 13 september 2014 gäller inte lösenordet längre utan då loggar du istället in med e-legitimation. Innan den 13 september behöver du lösenord för att kunna använda denna e-tjänst). När du skickat in ansökan kommer du få hem ett användarnamn och ett lösenord. Du kan då logga in till Internetkassan och fylla i dina kassakort.

Skriv ut blankett:

Har du inte tillgång till skrivare, ring eller mejla oss så skickar vi en ansökan till dig. 

Observera att från och med den 13 september byter Internetkassan namn till Mina sidor och då förändras även utseendet och inloggningsrutinerna. Till och med den 12 september kan du använda det lösenord som du kommer få hemskickat.

När Mina sidor lanseras den 13 september kommer du inte längre kunna logga in med ditt lösenord, utan därefter loggar du in med e-legitimation. Om du vill använda vår e-tjänst Mina sidor måste du därför ansöka om e-legitimation eller BankID.

Så här beställer du e-legitimation eller BankID:

  • Gå in på www.e-legitimation.se och följ instruktionerna.

Är du ansluten till en internetbank?

  • Logga in på din internetbank och beställ BankID.
  • Vissa banker erbjuder också Mobilt BankID som du kan installera på din smartphone eller surfplatta.

Anledningen till att lösenordsinloggningen ändras är att e-legitimation är ett säkrare sätt att legitimera sig på.

Senast uppdaterad 2014-07-28 | Feedback & kommentarer